در توليد هوا خودرو ، اين مواد اوليه هستند که نقش اساسي را بازي مي کنند . اگر شما تمام دستگاه هاي توليد خود را از جنس درجه يک و تمام اتوماتيک خريداري کنيد اما در خريد کاغذ هوا و مواد اوليه مرغوب کوتاهي کنيد ، شما با وجود دستگاه هاي حرفه اي خوب از کار در نمي آيد .
اما بين مواد اوليه اين کاغذ هوا است که نسبت به بقيه از اهميت بالاتري برخوردار است . کاغذ مورد استفاده در صنعت خودرو سازي ترکيبي از مواد سلوي و رزين با نفوذ پذيري معيني در مقابل هوا ، سوخت و روغن است . رزين مورد استفاده در اين کاغذ از يک نوع رزين اکريليک مناسب گزينش و به کار گرفته شده است . اين رزين در فرآيند توليد به پليمري با اتصال هاي قوي تبديل شده که امکان شکست اين اتصال ها پس از توليد کاغذ امکان پذير نيست .
اگر شما در توليد هوا از کاغذ درجه يک استفاده نکنيد ، درجه نفوذ پذيري شما افزايش پيدا مي کند و ذارت معلق و گرد و غبار به داخل خودرو به راحتي ورود پيدا مي کنند .
كاغذ هوا، از جمله متخلخل ترين كاغذ هاي موتور است . به دليل ويسكوزيته كم هوا، نيروي اعمال شده بر كاغذ هوا (توسط ذرات گرد وغبار) ، كمتر از كاغذ هاي روغن يا سوخت است .
اين كاغذ را مي توان با استفاده از الياف بلند ، كه بخشي از آن ها مرسه ريزه شده اند (يعني با اسيد تيمار داده شده تا فرم استوانه اي و پايداري را به خود بگيرد)،توليد نمود. اغلب ، هاي هواي مورد استفاده براي ماشين آلات سنگين نظير ماشين هاي خاك برداري ، در گروه جداگانه با عنوان هاي ويژه هواي خيلي آلوده يا هاي پر دوام تقسيم بندي مي شود .
كاغذ هوا ، از جمله متخلخل ترين كاغذ هاي موتور است . به دليل ويسكوزيته كم هوا ، نيروي اعمال شده بر كاغذ هوا (توسط ذرات گرد وغبار) ، كمتر از كاغذ هاي روغن يا سوخت است . اين كاغذ داراي وزن پايه 100تا200 g/m و بسيار متخلخل است . اين كاغذ را مي توان با استفاده از الياف بلند ، كه بخشي از آن ها مرسه ريزه شده اند (يعني با اسيد تيمار داده شده تا فرم استوانه اي و پايداري را به خود بگيرد) توليد نمود .
کاغذ هاي هوا ، سوخت و روغن تقسيم مي شوند و در اتومبيل هاي سبک و سنگين مورد استفاده قرار مي گيرند . کاغذهاي علاوه بر استفاده در خودرو ، در ساير موتورهاي احتراقي نيز کاربرد دارند . موتورهاي مورد استفاده در کشاورزي ، موتورهاي مورد استفاده در صنعت ، قايق ها ، ژنراتور برق ، ليفتراک ها ، جرثقيل ها و …. که از موتورهاي احتراقي (بنزيني ، گازوئيلي ، گازي) استفاده مي نمايند نيز مورد استفاده قرار مي گيرند .
بسياري از شرکت ها به دليل نداشتن دستگاه چين کن کاغذ ترجيح مي دهند کاغذ هوا را به صورت چين خورده خريداري کنند . اما کاغذ هوا به صورت رول نيز بسيار مناسب و به صرفه است ، پس فرق چنداني از لحاظ جنس بين کاغذ چين شده با کاغذ رول وجود ندارد . کاغذ چين خورد معمولا در توليد هوا پژو و پرايد و تمام خودرو هاي ساخت داخل کاربرد دارد .
اغلب هاي هواي مورد استفاده براي ماشين آلات سنگين نظير ماشين هاي ديزلي و خاك برداري ، در گروه جداگانه با عنوان هاي ويژه هواي خيلي آلوده يا هاي پر دوام تقسيم بندي مي شود . کاغذ اين ها کمي ضخيم تر و مقاوم تر است.
هواي سلوي يا همان هواي کاغذي ، عموميترين و پرکاربرد ترين نوع هواي استفاده شده توسط کمپانيهاي خودروسازي است . هاي هواي سلوي از يک فريم پلاستيکي براي ايجاد ثبات در ساختار خود بهره ميبرند و از يک کاغذ پليسهدار آکاردئوني براي جذب ناخالصيهاي هوا استفاده ميکنند . هواي سلوي توانايي جذب 80 تا 90 درصدي ذرات خارجي دارند و نسبت به مابقي ها بسيار ارزانتر هستند اما عمر کوتاهي دارند و بايد پس مدت کوتاهي تعويض شوند .
در شرکت سام صنعت قومس بهره برداري با هدف خدمت رساني به صاحبان صنايع ، کارخانجات،آماده ارائه مشاوره خدمات فني و مهندسي در زمينه ي طراحي ، ساخت ، تامين مواد ، نصب و راه اندازي ، هوا ، نگهداري و تعميرات پروژههاي صنعتي مي باشد .
درباره این سایت